En liten nostaligitripp

Jag bara måste berätta om det här :D
Va idag till lågstadiet för att hänga upp lappar angående halloweendiscot! Sagt och gjort, jag travar in i mitt gamla lågstadie full av förväntan, har ju inte varit där sedan jag gick ut sexan. Insåg att stället såg precis likadant ut om än något mindre (för jag tror inte det beror på att jag har blivit större..)
Letar sen efter rektorn som även är en av mina lågstadielärare och knackar på en dörr där hon sitter i möte. Kliver in och inser "jag ser henne inte!". Jag gör då det alla människor gör i den situationen, jag säger försiktigt "ehem...ja har ett ärende..............". En kvinna som jag då inser är rektorn ställer sig upp och säger att vi tar det utanför. Hon har nämligen blonderat sig och inte tänkte ju jag på det..
Nå ja, jag börjar mitt samtal med henne med att säga, "du minns antagligen inte mig.." och även fast hon verkade göra det så tror jag det inte, hon såg så förvirrad ut. Nå förklara allt för henne och sen började jag lägga upp några lappar.
Två flickor som jag trodde går i typ tvåan kommer fram till mig och frågar vad jag lägger upp. Jag svarar dem och sedan frågar jag vilken klass dom går i. Flickorna svarar femman! jag blir helt "o.O?" men finner mig snabbt och säger åt dom att dom ska komma på disco, något dom verkade jätteglada över. Barnen är så små nuförtiden... Sen travade jag ut och for hem med en känsla av nostalgi inom mig :D Lågstadiet man gick i har inte ändrats ett dugg, bara ytterdörren
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej