A fashionista story

Tänkte dra en liten anekdot som min arbetskollega Camilla berättade igår på jobbet.
 
Camillas systerdotter som är 15 år har hela sommaren jobbat. Sammanlagt har hon tjänat 2300€ på sitt sommarjobb. Nu när sommarn är slut och jobbet är slut hade denna tjej gått till Stockmann och beställt hem en designerhandväska värd 2200€. 
Camilla hade frågat flickan "är det här nu riktigt värt det?" varpå hon svarat "Camilla, du sku se hur fin den är!". Det tål att tilläggas att flickans mamma blev ganska arg på henne över detta inköp.
 
Nu är det såhär att jag tycker det här är en underbar story. För det första. Hon är 15 år, har just haft sitt första sommarjobb och sedan satsat de pengarna. För det andra, hon köpte något hon verkligen ville ha och det med pengar hon slitit ihop själv. Inte bara sparat ihop utan jobbat för dem.
Just detta är något jag själv är uppvuxen med. Är det något jag vill ha (ta till exempel datorn som jag köpte för egna pengar) så ända sedan jag var 15 år och hade mitt första sommarjobb har jag jobbat för det som är mitt.
 
Flera borde vara som den här tjejen så Smällkaramell säger: Tummen Upp Bara!! :D
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej