Utmaningen

Fick en utmaning av Sara Hellström häromdagen och tänkte svara på den nu =)
Utmaningen går ut på detta viset
 
1. Berätta 11 saker om dej själv
2. Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3. Man ska själv hitta på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4. Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag
5. Berätta vem du har utmanat
6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av
 

Så då börjar vi
11 saker om mig själv:
1. Jag har jättesvårt att ha det helt tyst i lägenheten. Radion är nästan alltid på så jag ska få bakgrundsljud
2. Jag älskar levande ljus och har nästan varje kväll ljus att brinna
3. Jag är ett mycket stort Sagan om ringen - fan och har läst böckerna flera gånger
4. Jag älskar olika kappor och äger flera stycken
5. Jag har en plastorkidé som ser så äkta ut att man skulle kunna tro att den är äkta
6. Jag har många lyktor fyllda med ljus, det är så fint 
7. Jag har väldigt lätt till att börja gråta när jag ser en snyft-film
8. Jag har en hat-kärlek till skräckfilmer. Jag hatar skräckfilmer men älskar det samtidgt för jag tycker det är så roligt att någonting visuellt kan göra mig så rädd
9. Jag har börjat få en förkärlek för långklänningar och har under senaste tiden köpt flera stycken
10. Jag jobbar troligtvis detta nyår
11. Jag kan inte räta ut mina lillfingrar ordentligt utan de lämnar halvvägs. Jag vet inte varför
 
Svar på Saras frågor:

1. Hur ser en typisk fredagskväll ut för dig?
Skulle inte säga att det finns nån typiskt fredagskväll men oftast brukar jag lugna ner mig efter en intensiv vecka. Senaste tiden har jag mycket haft jobb på fredagskvällar så man har inte gjort så mycket annat. Men brukar äta nått gott och ta det lugnt framför nån film eller serie
2. Favoritordspråk?
Det är inte direkt ett ordspråk men jag tycker om uttrycket "Om man svänger på kexet och slickar på andra sidan så.." vilket i princip betyder att man ska se någonting från ett annat perspektiv
3. Höst eller Vår?
Vår, för är det vår går det mot sommaren
4. Vilken färgs nagellack har du på dig just nu?
Jag har tyvärr inget nagellack på nu men skulle jag ha skulle jag ha nått glammigt
5. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle köpa en resa till någont varmt ställe
6. Vad åt du senast?
Jag drack en kopp te (om det räknas)
7. Bästa veckodagen?
Fredag och då mera specifikt fredag kväll, man har hela helgen framför sig 
8. Om du skulle byta namn, vad skulle du då heta?
Oj...jag har ingen aning så jag passar no den här
9. Favoritsysselsättning?
Att se på film eller serier
10. En sak du ogillar?
Jag ogillar när folk inte kan ta tag i saker själv utan lämnar det vind för våg
11. Tror du på livet efter döden? 
Nej, men jag hoppas att det finns någonting. Jag tycker det skulle va hemskt att det bara skulle ta slut när man dör
 
11 frågor till dig: 
1. Vad är ditt mest typiska karaktärsdrag?
2. Vad bär du för smycken (om du bär några)?
3. Har du tatueringar/piercingar, isåfall vad och var?
4. Är du organiserad eller oredig?
5. Vilket är det finaste namnet du vet?
6. Favoritfilm eller serie?
7. Bästa TV-program?
8. Vad gör du helst med dina vänner?
9. Bästa minnet?
10. Favorit klädesplagg?
11. Bästa tips?
 

Sen till utmanandet
Jag utmanar den som vill =) Så svara på frågorna och kommentera den här om du har gjort utmaningen
 
 
 
- Johanna

Kommentarer

Evelina säger:

Jag gjorde utmaningen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej