July Favorites

Jag tänkte börja med en månatlig grej som jag ska kalla månadens favoriter. Jag ska försöka den sista i varje månad ta upp grejer som jag älskat under den månaden och varför. Det kommer vara makeup-produkter, accessoarer, kläder, skor, inredningsprylar you name it. 
Självklart kommer jag inte ha möjlighet att ta upp precis ALLT men de saker jag vill visa lite extra kärlek =) Så vi börjar nu utan vidare med mina juli-favoriter som denna månad enbart blev makeup-produkter
Nagellacken som större delen av denna månad har prytt mina finger- och tårnaglar är Nail Polish by HM "Spoiled Beauty" och Maxfactor Max Effect Nail Polish i guld. Det rosa nagellacket känns så somrigt och jag älskar att se det kika fram på mina tånaglar när jag har skor med öppen tå. Guldnagellacket känns lyxigt men samtidigt subtilt och är versatilt. Ett lager och du har ett skirt lager guld, två lager och PAM! all gold baby. Dessa lack har använt flitigt
Elite Paris Matt Liner i Matt brown. Lumene blueberry eye makeup pencil i vitt. Viva la Diva eyeliner i nummer 3 Coffee. Dessa tre ögonprodukter har använts dagligen på mitt jobb. Jag tycker det är fint att ha en mera mjukare ögonsmink än den man har på vintern. Därför har jag använt mycket brunt när det kommer till eyeliner. Den vita eyelinern har under e längre tid varit min favorit. Jag har nyttjat den i flera år och älskat den från första början så det känns givet att den får en plats här
Burt's Bees Honey Lip Balm. Hand down det bästa läppfettet jag någonsin ägt. Jag äcklas av de man köper på anliga matvaruaffärer efter att fått reda på vad de egentligen innehåller och varför man känner att man måste sätta på det en gång var femtonde minut. Jag blev rekommenderad detta eftersom mina läppar lätt blir vääldigt torra. Har använt det nu sedan i vintras någongång och är ack så nöjd. Mina läppar är ännu torra men lång ifrån vad de va före jag örjade med detta. Jag brukar smörja in mina läppar med detta en gång per dag, jag vill inte överanvända. Så innan jag applicerar resten av makeupen så smörjer jag in mina läppar med detta. 
LdB Tinted Daycreme Bronze. Detta är en produkt jag inviger varje sommar till min sommarrutin. Vanliga foundation, flytande eller creme, känns för tunga under varma sommardagar och jag vill ha någonting som jmnar ut min hudton samtidigt som det täcker det som behöver täckas. Detta är min räddar på sommaren. En lätt tonad dagcreme som återfuktar och ger färg. Jag har använt den i många år och får jag bara tag i den varje år blir det många fler.
Versace bright Crystal. Min nya "fin-parfym". Jag fick den av mamma och pappa i början på sommaren och under alla sommarfester har jag burit den. Jag har fått kommentarer "oj va gott du doftar!" när jag burit den. En av mina nya favoritparfymer
 
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej