Lägga sig under kniven

Idag på engelskan kollade vi ett kort snutt av en dokumentär som handlade om att lägga sig under kniven och göra diverse skönhetsoperationer. I klippet vi såg var det bland annat en kvinna som genom laser ville ta bort kroppsbehåringen på benen med resultatet att hon hade tusentals röda prickar längs benen som var andra gradens brännskador
 
Efter denna dokumentär började man verkligen fundera. Varför drivs man så långt att man bestämmer sig för att göra ett kirurgiskt ingrepp? Vad får en att tro att "om jag fixar till min näsa/mina läppar/mina bröst blir jag lycklig"?
 
Jag tycker speciellt det är hemskt att se unga människor vara så missnöjda med sitt yttre att de, så fort de blir myndiga, lägger sig under kniven för ett quick fix.
 
Kan någon som har gjort ett kosmetiskt ingrepp eller planerar att göra det eller bara funderar på att göra det kommentera detta inlägg och berätta hur Ni tänker om saken. Det skulle vara intressat att få veta =)
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej