Utmaning

Jag fick en frågeutmaning av fina Sara och tänkte ta och svara på den =) 
 
1. Fem saker du oftast handlar i matbutiken

För det första måste jag säga. Jag tycker egentligen inte om att vara i en matutik och handla. Men eftersom man inte längre bor hemma hos mamma och pappa är detta ett nödvändigt ont för att man ska få nå mat i sig. Man kan tyvärr inte bara leva på kärlek haha =) men de fem saker jag oftast handlar (och varför) är
 
Sallad - jag är uppväxt med sallad och tycker att det hör till på middagstallriken. Därför finns det nästan alltid hemma
 
Mjölk - eftersom jag ännu inte är så vuxen att jag dricker mitt kaffe svart 
 
Filmjölk - när jag äter frukost (eller lunch) hemma blir det oftast en tallrik med fil och flingor. Varför fil och inte mjölk? För jag anser att flingorna blir småäckliga när de flyter runt i mjölk
 
Frukt - någon frukt av något slag slinker alltid ner. Jag älskar att ha frukt i mina smoothies
 
Muminmugg - ok det här är absolut inte ofta men om inte annat stannar jag alltid och ser på alla fina muminmuggar <3
 
2. Fem saker du alltid har med dig i handväskan?

Eftersom jag är en typisk kvinna så har jag halva mitt liv i min handväska (haha nånej). Nä men jag brukar ha med mig en hel del. Better safe than sorry
 
Telefon - pretty obvoius
 
Plånbok - jag kan inte åka någonstans utan min plånbok. Även om det gäller att bara gå nånstans där jag inte ska betala något. Har jag inte plånboken med pengar och ID är med så känner jag mig naken
 
Nycklar - så man slipper hem igen
 
Halstabletter - har alltid en förpackning med pastiller i väskan ifall man skulle råka behöva
 
Handskar - eftersom jag är en extremt frusen människa så har jag alltid med mig ett par handskar i väskan ifall jag skulle börja frysa om händerna. Spelar ingen roll om det är mitt i iskalla vintern eller stekheta sommaren
 
 
3. Fem saker som får dig att skratta?

Jag är löjligt lättroad
 
Roliga Youtube - videor
 
Extremt dåliga skämt - ni vet de där skämten som är så dåliga att man egentligen inte borde få skratta
 
Komedier - speciellt klyschiga sådana
 
Roliga bilder på Internet
 
Skräckfilmer - jag blir så rädd att jag börjar skratta
 
 
4. Fem viktiga egenskaper hos en vän?

En vän ska vara...
 
Lojal
 
Snäll
 
Hjälpsam
 
Närvarande
 
Trevlig
 
 
5. Fem favoritbloggar du läser?

denoise.blogg.se
 
saramariaexenia.wordpress.com
 
sofiasmode.com
 
Har tyvärr inte två till så det fick bli bara tre :)
 
 
 
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej