Hårfärgning

Hörde på nyheterna idag att på många hål i landet (men säkert även i Sverige) färgar frisersalongerna håret på de under 16 trots att de inte har målsmans tillåtelse för detta. Detta trots att det finns rekommendationer från hälsonämnden att man inte ska färga håret på barn pga de kemikalier som finns i hårfärg. Man ser ett tydligt tecken då det blir allt vanligare med hårfärgs-allergi.
 
Så nu är min fråga till er. Om ni har färgat håret, när gjorde ni det första gången? Skulle ni låta ert barn färga håret om han eller hon är under 16?
 
Jag tror jag var 15 eller 16 då jag tog bort min naturliga hårfärg. Och jag har ännu intee barn men jag tror inte jag skulle låta min pojke eller flicka färga håret då de är under 16 år. Har läst en del om dehär kemikalierna.
 
Men kommentera gärna och säg er åsikt =)
 
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej