Inspiration från ionas.blogg.se

Detta inlägga lät jag mig inspireras av en väns blogg. Hon skrev om sitt favoritspel =)
När jag läste det kom jag genast att tänka på mina favoritspel ^^


Mitt absoluta favoritnostalgi spel är Star Wars Episode 1: The Phantom Menace
Spelade detta spel otroligt mycket som liten då jag och min storebror hade Playstation-konsolen.


De två andra är dessa två Spyro-spel. Varav enligt min åsikt var det andra (Year of the Dragon) roligare. Har även spelat det till Playstation 2

Alla har väl spelat Crash Bandicoot? Den småäckliga lilla hyenan som springer och hoppar genom världarna är bara för älskvärd ^^

Underbara SEGA-versionen av Sonic the Hedgehog <3
SEGA var första spelkonsolen jag hade och i och med det kom det med ett spel där just Sonic the Hedgehog fanns med. Klarade alla 99 banor innan min storebror vilket enligt mig var en bedrift i sig ^^

Jonas drog hem detta spel från båten en gång. Trollet Hugo. Spelet i sig gick ut på att man skulle rädda Hugolina och de tre små trollbarnen från nån ond typ och detta genom att ta sig igenom ett antal banor. Bland annat skateboarda över en bro skulle man göra =) Otaliga gånger spelat och lika roligt varje gång <3

Det där borde vara alla. Har jag missat nån får det helt enkelt vara så =)
Nu fick jag en otrolig lust att spela tv-spel...
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej