Halloweentip #3

Detta halloweentips tänkte jag tillägna filmens värld. För något som verkligen hör halloweenhelgen till är en riktigt bra skräckis att skaka till >:) tänkte här lista några av mina favoritskräckisar

The silence of the lambs (när lammen tystnar) helt klart en film du kan se om och om igen. Seriemördaren och kannibalen Hannibal Lector (Anthony Hopkins) är bara för underbar i denna film ^^ Första gången jag såg denna film var jag jätterädd och än nu får jag rysningar av den

The sixth sense (sjätte sinnet) är en av de filmer som skrämt livet ur mig, mest på grund av den lilla pojken i den ("I see dead people..walking around like regular people"). Dewt tog mig många försök innan jag vågade se hela men jag ångrar mig verkligen inte.

Många kommer hata mig för det här men jag hävdar ännu att The Blair Witch project är en bra film! En lågbudget skräckis med verkligen verklighetstrogna inslag. Samt jag gillar verkligen slutet på den ;)

kanske inte direkt en skräckis men definitivt en sevärd film. Älskar denna film och kan se den om och om igen. Denna version av vampyrer (OBS! EJ TWILIGHTVERSIONEN) är häpnadsväckande underbar. har sett denna otaliga gånger och ryser av välbehag varje gång

Leksaker blir levande och börjar döda. Chucky-filmerna är ganska äckliga och detta är enligt mig den bästa av dem =)

The Omen (versionen som kom ut sjätte juni 2006) är en härligt ond film. Vad passar likt hand i handske än en film som handlar om djävulens son?

Hoppas ni fick lite tips av detta inlägg. Kryp ner under en filt, ta en kudde i famnen eller alternativt någon i handen och njut av en riktigt välgjord skräckfilm =)
- Johanna

Kommentarer

N säger:

jodå det är samma :)

N säger:

samma här :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej