Angående Justin Bieber

Medan jag sitter här och dricker mitt morgonkaffe och kollar igenom diverse nyheter och annat så snubblade jag in på Nathalies blogg. Hon hade skrivet ett inlägg angående Justin Biebers låt "As long as you love me". Inlägget hittar ni HÄR  Jag reagerade på att hon skrev hon tycker låten är bra men överlag går han henne på nerverna.
 
Därför tänkte jag nu denna morgon ta upp angående Justin Biebers och Belibers. Jag tror folk oftast blandar ihop sitt agg mott Justin själv och mot hans fans. För ärligt, att en ung kille gick från en nobody till en superstjärna efter att han lagt upp en video på youtube där han sjöng på en audition så att hans fräldrar skulle kunna se. Det är ganska otroligt ochnågot man måste lyfta på hatten för. Han verkar som en trevlig kille, har talang (han skulle annars inte kommit in i musikbranschen om han inte hade det) och hans konserter säljer slut på mycket mycket kort tid.
Sen har vi hans fans, de så kallade Beliebers. Nu tänker jag inte dra alla över en kam, det finns bra fans också men oturligt nog är det de galna fansen som får uppmärksamhet och därmed stämplar alla JB fans som galna, fanatiska och helt enkelt överdrivna. för att ta ett exempel, för ett tag sedan var det en tjej som fick storuppmärksamhet för hon hävdadde saker som att "The Beatles har kopierat Justin" och "Justin har fler följare på twitter än Kurt Cobain". Om hon gjorde detta enbart för att väcka uppståndelse eller faktiskt menade de, i det kan vi endast spekulera.
 
Men till den poängen vill jag komma att jag tror det oftast inte är själva Justin man tycker illa om utan den provocerande skaran av hans fans. Men vilket band eller artist har inte provocerande fans? Muse har, Metallica har, Lady Gaga har. You name it. Till exempel kan "... är det bästa bandet i världen" vara provocerande för nån.
 
Sist och slutligen, bra Nathalie att du gillade låten =) 
Har ni något att tillägga eller anser att jag har fel åsikt, kommentera gärna. Menar inte med detta inlägg att kritisera varken bloggerskan jag hänvisar till, Justin Bieber eller  hans fans. Jag bara skriver lätt och slätt vad jag tänker och tror och tycker om saken och jag hoppas ni förstår det =)
 
P.s Följ mig på twitter @Johanna_Blondie
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej