My daily makeup-routine

Tänkte lite snabbt för er dra en genomgång vad jag gör för att se fräsch ut om dagarna ^^
Såhär nr jag jobbar och bara annars är casual använder jag lätt makeup (förutom då de dagarna jag har humöret för någonting färggrannt). Denna look på bilden använder jag för det mesta
 
Huden:
Första steget är alltid en primer för att hålla huden matt hela dagen. Sedan en lätt tonad dagcreme över hela ansiktet och en bit ner på halsen för att jämna ut hudtonen. Concealer på eventuella finnar och under ögonen. 
Sen transparent puder så allting hålls på plats. Solpuder för att skugga ansiktet och sist ett rosa rouge för de där lätt rodnande kinderna 
 
Ögonen:

Brukar börja med att borsta och fylla i brynen lätt med en penna. Jag vill ha mina bryn ganska så naturliga. Sen ett browgel över för att hålla håren på plats. Sen sätter jag en primer på ögonlocken och sveper en hudnära skugga över hela ögonlocket. Jag brukar även sätta en aningen brunare skugga i globlinjen för att ge ögonen mera dimension. En lätt guldig nyans som highlight på brynbenet och en liten dutt av samma guldiga nyans mitt på ögongloben. 
Med en persokifärgad eyeliner målar jag innanför nedre fransraden. Sedan på med volymgivande mascara och till sist en liten gnutta guldig ögonskugga in i ögonvrån för det där extra skimret
 
Läpparna:

Läpparna varierar lite från dag till dag men oftast är det ett rosa läppglans eller ett läpptint. Känner jag för det smäller jag på ett sockersött läppstift för att ge ansiktet mera färg 
 
Det där va min makeup rutin i korthet ^^
a little goes a long way they say
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej