What I do during the morning

Satt just och funderade hur sjutton min kämppis kan vakna och 10 minuter senare försvinna ut genom dörren, ready set go
Insåg att det är stor skillnad på hur vi agerar på morgonen. 
Jag gillar inte att stiga upp. Egentligen hatar jag det. Nödvändigt ont är vad det är. Nå hur som helst. Första skillnaden är att jag duschar på morgonen, inte hon. Jag gör det för jag vaknar till. Hon duschar oftast mit i natten ^^'
Andra skillnaden är att jag är äter frukost. Fast jag inte är riktigt hungrig tvingar jag i mig mat för försöker för hälsans skull äta frukost (det stämmer int att man går ner i vikt om man skippar frukosten vänner)
För det tredje. Jag hamnar oftast framför datorn medan ag äter. Jag läser nyheter. Lyssnar på radio och kollar Facebook. 
 
Så med tanke på ovanstående punkter är det egentligen inte så kontigt att det tar  10 minuter för henne och minst 90 minuter för mig
 
- Johanna

Kommentarer

denise säger:

Jier precis som tieg ja, man måst ju hiend vaken na lete å ;) viktigast ti lydes på radio :D

Svar: Kämppisen i så fall som je onormal ;)
Smällkaramell-Johanna

Anonym säger:

alla är vi olika och blir färdiga olika tider.. inga konstigheter där? tänka sig du tar dig tid att observera det

Svar: Nå alla är vi olika och hon hinner det hon ska göra. Jag förstår bara int HUR hon gör det o det ledde in mig på banan över vad ag uträttar och vad hon uträttar :)Helt enkelt en vardagsbetraktelse från min sida
Smällkaramell-Johanna

Anonym säger:

Det är inga konstigheter alls utan bara roligt att konstatera att alla är olika vilket jag tror var pointen med inlägget :)

Svar: Jo det är intressant att fundera över våra olikheter som människor. Hon hinner det hon ska göra på 10 minuter, jag hinner det jag ska hinna på den tiden det tar för mig. Helt enkelt konstaterande hur vi fungerar olika som människor. En vardagsbetraktelse
Smällkaramell-Johanna

Anonym säger:

yes det är sant. Men alla på sitt eget sätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej