En midsommarnatts dröm

Midsommar är den vita klänningens tid om du frågar mig ^^
Tycker det är gudomligt vackert och skirt med en vit klänning och blomster i håret den här tiden på året =)
Här tänkte jag visa lite av mina personliga favoriter av vita klänningar från nelly.com. Perfekt till midsommaraftons-festerna ^^

Festklänningar , Chiffon Detail Open Back Dress , Club L - NELLY.COM
Den första jag föll för är den här skira vita drömmen med öppen rygg ^^
Alldeles för kort dock att vara barbent eller ha hudfärgade strumpbyxor under enligt mitt tycke däremot. Någonting nertill tycker jag är ett måste så man inte går o flashar rumpan =)

Festklänningar , Delores Dress , Jeane Blush - NELLY.COM
ballerina-inpsirerad bandeau-klänning med snörning upptill. Bärs bäst med en bandlös BH. kom ihåg damer att dra åt snörningen så inte nått trillar ut ;)
Älskar nederdelen på klänningen. Påminner så om prinsess-klänning-drömmar ^^

Festklänningar , Sequin Bandeau Maxi Dress , Three Little Words - NELLY.COM
Jag har blivit aningen förälskad i maxi-klänningar på senaste tiden och är för tillfället på jakt efter en. Denna skulle jag gärna bära en midsommarnatt ^^
Guldöverdelen klär klänningen  perfekt och ger en väldigt stilig "gregisk gudinne"-känsla över hela plagget. Det som liiiiiiiite stör mig med bilden dock är dom svarta skorna. Jag vet det heter mörkt nertill men till en sådan här skir skapelse skulle jag helt inte se ett par tunga svarta skor. Ett par guldiga sandaletter och en guld-clutch skulle sitta finare =)

- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej