Jag blir lite lessen

Jag blir lite lessen när helt snygga tjejer klagar på att dom inte är nöjda med sig själv och sin kropp
Snälla flickor/kvinnor/tjejer/damer/brudar. Ni är snygga som ni är, älska er själva. 
Man har bara en kropp, varför gå genom livet hata den?
 
Jag har själv haft ångest över hur jag ser ut och klart, alla får ha sina dagar men att klaga på sådant endast operationer kan åtgärda, varför?
Nä peppa dig och var glad =)!
Nyckeln till skönhet kommer inifrån. Det finns inget vackrare än en människa som lyser av självkänsla och självförtroende (förutom när självförtroendet övergår till arrogans och högmod vilket det tyvärr finns allt för många fall av)
 
Som avslutning delar jag med mig av estenomernas pepp-lista :)
  • Tro på dig själv. Du är bäst!
  • Satsa på egen-tid. Unna dig själv något
  • Våga säga nej.
  • Skratta!
  • Våga misslyckas och lär dig av dina misstag
  • Ta en paus och gör något kul fast du skulle ha mycket stress på gång
  • Lägg inte energi på vad andra tycker och tänker om dig
  • Kom ihåg att ta för dig. GE och TA!
  • Omge dig av människor som låter dig vara den du är och accepterar och tycker om dig
  • Behandla andra människor som du vill bli behandlad, då kommer du också bli behandlad med samma respekt
  • Ta hand om dig själv både psykiskt och fysiskt
  • Ta åt dig alla komplimanger du får
  • Döm inte dig själv för hårt och absolut inte andra, vi har alla våra historier
  • Hitta en träningsform som passar just dig och som du tycker om
  • Lev lagom, smaka på allting, ångra inget
  • "Life is like a box of chokolate, you never know what you get" - Forrest Gump
  • Jämför dig inte med andra
  • Våga utmana dig själv och dina rädslor - bli ett starkare jag
  • "Dansa som om ingen ser dig, älska som du aldrig blivit sårad förut, sjung som om ingen kan höra dig, lev som om himlen fanns på jorden" - Okänd
  • Acceptera dig för den du är
  • Ge Aldrig Upp!
  • Sätt inte energi på negativa saker, tänk positivt och gör det bästa av situationen
  • Visa att du bryr dig och tycker om dina vänner och din familj
  • Ät godis nu som då =)
 
- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej