LCHF-diet

Satt och kollade runt lite angående LCHF-dieten. Har lekt lite med tanken att testa på den av någon anledning ^^
Nåjaa det jag visste från tidigare om LCHF va typ att bröd är ett big NO NO medan typ smör är Ey Okey :D
Så med google till min hjälp började jag kolla upp dieten

man får alltså gärna äta:
kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturliga fetter.

Yay tänkte jag och scrollade vidare vad man INTE får äta.

Och det är:
socker och mat som är riklig på stärkelse (såsom bröd, pasta, ris, potatis osv.)

ok let me get this straight. Jag skulle bra klara av den här dieten. For realz. Problemet är bara att som fattig studerande lever du typ på pasta och ris (o mitt fall nudlar). Så det går som snett redan från början ^^
Jag sku måsta kasta ut i princip allt jag har i kylskåpet och torrvaru-skåpet just nu om jag sku börja med den här dieten. I princip skulle det lämna ett paket ägg o ett paket bacon....^^

Så om jag nu bestämmer mig för att "LCHF-fan nu kör vi" så får det bli när jag har annan mat i skåpet haha ^^

- Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej